Jak napisać skuteczne ogłoszenie o pracę?

5
(1)

Ogłoszenie o pracę to kluczowy element procesu rekrutacji. Jest to tak naprawdę Twój pierwszy kontakt z Kandydatem. Już tutaj możesz zadbać o pierwsze dobre wrażenie. Ten praktyczny przewodnik pomoże Ci zrozumieć, jak napisać ogłoszenie o pracę, które przyciągnie potencjalnych Kandydatów i będzie dobrym pierwszy krokiem w budowaniu relacji. 

Ogłoszenie o pracę – co powinno się w nim znaleźć?

Dobre ogłoszenie o pracę powinno zawierać kilka kluczowych elementów:

  • Przedstawienie firmy: Rozpocznij ogłoszenie od krótkiego opisu Twojej firmy, z jakiej jest branży, określ jej wielkość. Nie zapomnij wspomnieć o wartościach jakimi się kierujecie w organizacji. Dla przykładu: ‘’Stawiamy na indywidualne pomysły i rozwój jednostki’’ a ‘’Nasza firma kieruje się przede wszystkim wartością pracy wspólnej, chcemy żebyś był częścią naszego zespołu!’’
  • Określenie oczekiwań: Jasno sformułuj, jakie umiejętności i doświadczenia są wymagane od przyszłego pracownika. Nie bój wspominać się również o miękkich cechach. Najlepiej przedstaw je w kontekście potencjalnych zadań np.: ‘’ Jeśli uważasz, że jesteś komunikatywny, potrafisz prowadzić otwarty dialog to punkt dla ciebie. Na co dzień będziesz współpracował i łączył potrzeby działu sprzedaży oraz marketingu’’ 
  • Przedstawienie warunków zatrudnienia: Podaj informacje dotyczące wynagrodzenia, pakietu benefitów, lokalizacji i godzin pracy. Nie zapomnij wspomnieć o poziomie samodzielności prezentowanego stanowiska: Niezależne, a może z opiekunem? 

Skuteczne ogłoszenie – co to oznacza?

Skuteczne ogłoszenie to takie, które zainteresuje potencjalnie sprofilowanych Kandydatów. Musisz zrozumieć, kogo chcesz przyciągnąć i dostosować treść ogłoszenia. Dla przykładu poszukujesz: Specjalisty ds. Obsługi Klienta. Kogo wybierzesz w momencie, w których będzie 5 Kandydatów o bardzo podobnym stażu i profilu? Co zaważy na Twojej ocenie? Może fakt, że oprócz doświadczenia Kandydata zależy ci również na tym, żeby: umiał podejmować decyzje? Albo działał wyłącznie według wytycznych? Przedstaw to w ogłoszeniu! 

Jak napisać ogłoszenie o pracę?

Aby napisać ogłoszenie o pracę, które przyciągnie odpowiednich kandydatów, stosuj się do następujących kroków:

  1. Przedstaw swoją firmę: Opisz krótko historię firmy, jej misję i wartości. Podkreśl cechy, które ją budują codzienny charakter Twojej organizacji. To pozwoli kandydatom lepiej zrozumieć, dlaczego warto pracować w Twojej firmie. Jeśli możesz przedstaw powód poszukiwań 🙂
  2. Określ oczekiwania wobec przyszłego pracownika: Precyzyjnie sformułuj wymagania dotyczące kwalifikacji, umiejętności i doświadczenia. Unikaj ogólników. Nie pisz treści tylko po to, żeby wydłużyć ogłoszenie. Niech każde zdanie niesie jakąś merytorykę. Przedstaw cele np.: Celem tego stanowiska na pierwsze trzy miesiące jest wdrożenie się oraz zamknięcie jednego projektu rekrutacyjnego. 
  3. Przedstaw warunki zatrudnienia: Podaj informacje o wynagrodzeniu, pakiecie benefitów, godzinach pracy. Pamiętaj, że możesz przedstawiać też elementy miękkie jak: ‘’ Jeśli zdecydujesz się na udział w specjalistycznych szkoleniach, twój przyszły pracodawca będzie aktywnie wspierał cię w Twoim rozwoju’’

Pamiętaj, że możesz zwracać się w ogłoszeniu bezpośrednio do Kandydata. Połóż nacisk na najbardziej interesujące cię kwestie (pogrubiona czcionka). Poinformuj w ogłoszeniu jakie są kolejne etapy procesu rekrutacyjnego. Przede wszystkim pamiętaj, że ‘’po drugiej stornie’’ jest po prostu człowiek.

Jak napisać ogłoszenie o pracę, które przyciągnie specjalistów?

Jeśli poszukujesz specjalistów, zadbaj o konkretne informacje dotyczące technologii, narzędzi czy projektów, nad którymi będą pracować. Specjalistom zależy na szczegółach.

Rekrutacja zlecona specjalistom – czy to dobry pomysł?

Zlecenie rekrutacji specjalistom może być skutecznym rozwiązaniem. Codzienność Head Hunterów to prowadzenie projektów rekrutacyjnych dla Klientów na terenie całego kraju lub świata z przeróżnych branż. Ich umiejętności są bardzo uniwersalne. 

Czym zajmuje się rekruter?

Rekruter to osoba lub firma specjalizująca się w poszukiwaniu, selekcji i rekrutacji pracowników. Zajmuje się identyfikacją potencjalnych kandydatów, przeprowadzaniem rozmów kwalifikacyjnych. Oceną umiejętności i aspektów technicznych. Doradztwem odnośnie rynku pracy i samego procesu rekrutacyjnego. Rekruter może być konsultantem Klienta w ocenie Kandydata. 

Ogłoszenie o pracę – Wzór

Młodszy Specjalista ds. Rekrutacji

Firma: ‘’Producent opakowań’’ Wrocław, ul. Wrocławska 70

Typ pracy: Etat, praca stacjonarna

Godziny pracy: Elastyczne godziny pracy od 8:00 do 9:00

Branża: Produkcja opakowań papierowych

Liczba pracowników: 200

Naszą misją jest świadczenie wysoko jakościowej obsługi klienta. Wewnątrz firmy kładziemy nacisk na otwarte, komunikatywne osobowości, które szanują innych nie boją się zadawać pytań. Bez względu na stanowisko, traktujemy się wzajemnie na równi.

Opis stanowiska:

Jesteśmy młodym i pełnym energii zespołem HR złożonym z 4 osób. W związku z otwarciem nowej linii produkcyjnej- poszukujemy Młodszego Specjalisty ds. Rekrutacji. Jeśli masz co najmniej roczne doświadczenie w prowadzeniu procesów rekrutacyjnych na stanowiska produkcyjne oraz specjalistyczne, to jesteśmy zainteresowani właśnie Tobą!

Zadania na tym stanowisku: 

  • Poszukiwanie nowych, innowacyjnych metod i źródeł pozyskiwania kandydatów, aby znaleźć najlepsze talenty na rynku.
  • Współpracę z agencjami pracy w celu nawiązywania relacji z potencjalnymi kandydatami.
  • Planowanie i koordynowanie wdrożenia nowych pracowników, zapewniając im jak najlepsze starty w naszej firmie.
  • Tworzenie i aktualizację kart opisów stanowisk, aby precyzyjnie określić wymagania i oczekiwania dotyczące nowych pracowników.
  • Organizację szkoleń dla pracowników produkcji, aby zapewnić im odpowiednie przygotowanie do wykonywania swoich obowiązków.
  • Aktywne dbanie o komunikację pracowniczą wewnątrz organizacji, aby zbudować silne i zgrane zespoły.

Wymagania:

  • Jeśli masz co najmniej roczne doświadczenie w rekrutacji
  • Jesteś komunikatywny, pełen energii i gotów do uzyskania samodzielności 

To jesteśmy zainteresowani właśnie Tobą! 

  • Wszelkie umiejętności miękkie, takie jak: umiejętność prowadzenia otwartego dialogu, diagnozowanie potrzeb rekrutacyjnych, są bardzo mile widziane. Będzie współpracował z kierownikami i wspierał ich merytorycznie przy tworzeniu nowej struktury.

Twój główny cel: 

W pierwszych 3 miesiącach pracy będzie koncentrował się na wdrożeniu do organizacji i rozpoczęciu rekrutacji na stanowisko Głównego Specjalisty ds. Zakupów, przy wsparciu HR Managera. Ten okres ma na celu zapewnienie, że zdobędziesz niezbędne kompetencje i doświadczenie, aby samodzielnie prowadzić procesy rekrutacyjne w organizacji.

Warunki:

  • Umowa o pracę
  • Wynagrodzenie w przedziale od 4000 do 6000 zł brutto
  • Pakiet benefitów, w tym karta multisport i ubezpieczenie na życie
  • Perspektywa rozwoju zawodowego w kierunku Specjalisty ds. Rekrutacji
  • Elastyczne godziny pracy, pozwalające na dostosowanie ich do Twojego rytmu życia
  • Możliwość wdrażania własnych pomysłów na poprawę procesów HR

Jak aplikować:

Jeśli jesteś osobą otwartą, komunikatywną i gotową na nowe wyzwania, prześlij swoje CV i list motywacyjny na adres: [adres e-mail] wraz z tytułem wiadomości: “Młodszy Specjalista ds. Rekrutacji – Twoje Imię i Nazwisko”. W treści listu motywacyjnego opisz jak w jaki sposób prowadzisz komunikację diagnozując potrzeby rekrutacyjne u Kierownictwa. 

Proszę o załączenie klauzuli:

“Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w mojej ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z Ustawą z dnia 29.08.1997 roku o Ochronie Danych Osobowych; tekst jednolity: Dz. U. z 2002r. Nr 101, poz. 926 ze zm.)”

Masz szansę dołączyć do nas na drodze w nowym stracie. Zapraszamy!

Czy ten wpis był dla Ciebie przydatny?

Kliknij w gwiazdkę aby dodać ocenę!

Średnia ocena 5 / 5. Ilość głosów: 1

Jeszcze nikt nie ocenił tego wpisu. Bądź pierwszy!

© 2024 Forge & Frost HR Consulting
cross