Jakie są wyzwania współczesnej sprzedaży?

5
(1)

Wiele firm zadaje sobie pytania: “Jak sprzedawać efektywniej?”, “jak przyciągać więcej klientów?” czy “jak możemy zwiększyć naszą atrakcyjność?”.
Różne firmy spotykają się z różnymi wyzwaniami, jednak dwa z nich regularnie się powtarzają w różnych artykułach, raportach oraz na forach dyskusyjnych. Są to:

Utrzymanie najlepszych sprzedawców

Rynek zmienia się bardzo dynamicznie. Ludzie szukają nowych możliwości rozwojowych, nowych projektów oraz atrakcyjnych warunków zatrudnienia. Co więc możemy im zaoferować? Przede wszystkim troskę – sprzyjającą kulturę organizacyjną, benefity dopasowane do potrzeb pracowników, jasną ścieżkę rozwoju w strukturach firmy. W tym miejscu warto również wspomnieć o transparentnej komunikacji wewnątrz firmy, autentyczności w działaniu, a także o słuchaniu potrzeb pracowników i reagowaniu na nie. To wszystko buduje lojalność, która w obecnych czasach dla pracodawców jest na wagę złota. Czy coś jeszcze byście dodali do tej listy? 

Realizacja planów sprzedażowych  

Perspektywa pracownika została już pokrótce opisana, teraz czas na perspektywę pracodawcy. Kolejnym dużym wyzwaniem w sprzedaży jest pozyskiwanie nowych klientów oraz realizacja założonych planów sprzedaży. W tym celu firmy inwestują w rozmaite szkolenia, wdrażanie nowych technik sprzedaży oraz narzędzi do prognozowania. Niestety, czasami okazuje się to niewystarczające. Co w takim razie warto jeszcze wziąć pod uwagę?

Po pierwsze zacząć od podstaw – jeszcze raz przeanalizować potrzeby docelowych klientów, sprawdzić czy nasza oferta je spełnia, czy robi to dobrze oraz czy prezentowana jest w sposób atrakcyjny, spójny i transparentny? Po drugie, warto zwrócić uwagę na mendżerów sprzedaży, którzy mają olbrzymi wpływ na funkcjonowanie całego zespołu. Warto wyposażać ich w kompetencje umożliwiające sprawne zarządzanie zespołem oraz skuteczny coaching.

Co według Was buduje przewagę konkurencyjną w dzisiejszych czasach? Która z dwóch wspomnianych perspektyw jest dla Was ważniejsza? A może jest coś, co wymaga szczególnego podkreślenia?

Czy ten wpis był dla Ciebie przydatny?

Kliknij w gwiazdkę aby dodać ocenę!

Średnia ocena 5 / 5. Ilość głosów: 1

Jeszcze nikt nie ocenił tego wpisu. Bądź pierwszy!

© 2024 Forge & Frost HR Consulting
cross